IGTV اینستاگرام چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟، در ژوئن سال ۲۰۱۸ بود که اینستاگرام سرانجام با افزودن قابلیتIGTV خود؛ کانون توجه را از پلتفرمهای رقیب گرفت و راهی جدید برای کسب موفقیت بیشتر پیدا کرد. IGTV اینستاگرام پیشرفت بزرگی در دنیای بازاریابی بود. در حالی که پستها و داستانهای اینستاگرام، به کاربران اجازهی انتشار فیلمهای ۶۰ یا ۱۵ ثانیه را میدهند؛ ویدیو IGTV توانایی انتشار محتوای ویدیویی عمودی یا افقی، با فرم طولانی مدت را فراهم کرد. اگر شما هم دوستدار استفاده از این قابلیت جدید هستید، برای یادگیری و یافتن نکات ظریف آن تا پایان همراه ما بمانید.
IGTV اینستاگرام چیست؟
IGTV راهی است که اینستاگرام برای تغییردادن تجربه سنتی تلویزیون و تلفیق و بهروزرسانی آن، با یک تجربه مدرن و موبایلی ایجاد کرد. IGTV اینستاگرام هم به عنوان یک برنامه مستقل و هم به عنوان یک ویژگی جدید که در برنامه اصلی ادغام میشود، کار میکند. این برنامه به کاربران خود امکان انتشار محتوای ویدیوی طولانی در سایز ویدیو عمودی و افقی را میدهد. برخلاف استوری اینستاگرام ، ویدیو IGTV برای همه کاربران ۱۰ دقیقه و برای کاربران محبوب یا تایید شده حداکثر ۶۰ دقیقه میتواند باشد. با این حال، اینستاگرام ادعا کرده است در نهایت محدودیت زمانی برای افراد وجود نخواهد داشت و همه میتوانند از حداکثر زمان ویدیو استفاده کنند. یکی دیگر از تغییرهایی که با گذشت زمان در IGTV ایجاد شد این بود که دیگر تنها فیلم عمودی قابلیت انتشار در این برنامه را ندارد. اینستاگرام در اعلامیههای اخیر خود اعلام کرد کاربران در انتخاب و انتشار سایز ویدیو خود میتوانند به راحتی از هر دو فیلم عمودی و افقی استفاده کنند و IGTV اینستاگرام از آن پیشتیبانی خواهد کرد.
چرا باید از IGTV اینستاگرام استفاده کنید؟
تعجبآور نیست اگر بشنوید که مردم اغلب محتوای ویدیویی را بر انواع دیگر محتوای آنلاین ترجیح میدهند. در حقیقت گزارشها نشان میدهد که ترافیک ویدیویی اینترنتی، ۸۰ درصد از کل ترافیک اینترنت را تشکیل میدهد. به همین دلیل است که شبکههایی اجتماعی که در امکانات خود انتشار ویدیو را قراردادهاند. این محتواها نسبت به دیگر پلتفرمها و شبکههای مجازی، جذابیت بیشتری برای کاربران دارند. در این میان IGTV اینستاگرام، نسبت به دیگر سیستمعاملهای ویدیویی، مثل یوتیوب، مزیتهایی دارد. به عنوان مثال IGTV هنوز تبلیغاتی ندارد. این خود، یکی از مهمترین بحثهایی است که توانسته دقت و علاقهی کاربران نسبت به دیگر شبکهها را به خود جلب کن. همچنین، باعث تعامل و تمرکز بیشتر میان استفادهکنندگان از این شبکه خواهد شد.
علاوهبر این، IGTV در درجه اول برای تلفنهای هوشمند است. این فیلمها عمودی هستند بنابراین کاربران برای تماشای آن نیازی به چرخاندن تلفنهای خود ندارند.
از مزیتهای دیگر آن این است که افراد میتوانند درست همانند ارسال و اشتراکگذاری پستها و داستانها در اینستاگرام خود، به راحتی و با همان روش قبلی، ویدیو IGTV را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
نکتهی دیگری که بهتر است آن را به خاطر داشته باشید، این است که IGTV اینستاگرام به خاطر داشتن مکالمه مستقیم و غیررسمی در مورد یک موضوع خاص یا نمایش برخی از ویدیو های خلاقانه، محبوبیت پیدا کرده است و در مقایسه با یوتیوب قرار میگیرد، نه شبکهای مثل نتفلیکس.